holiday...again...

Cuti semester kali ini kurasakan sgt berbeza dengan cuti-cuti yang biasa. Cuti ini agak banyak juga ilmu-ilmu baru yg dapat ak explore. Mungkin juge mende2 ini sudah memang wujud dalam diri ak, cuma ak sahaja yg malas mencuba...

Mungkin juga kerana pada cuti ini ak dapat belajar sesuatu yang indah pada pandangan mata hati-ku. Mungkin. Benar, selama ini kehidupan-ku hanya berkisar kepada benda2 yang berlaku di sekeliling radius yang melingkari jasad-ku. Mungkin, selama ini ku-rasakan semua perkara yang dibuat adalah tertakluk pada penghayatan mata kasar-ku. Well, pandangan mata kasar mmg boleh mengaburi, tetapi jika melihat menggunakan mata hati, banyak lagi hikmah tersembunyi yang perlu digali. Pergaulan bersama rakan2 juga agak terbatas dek kerana sbb2 yang ak sendiri kurang pasti.

Hidup di ibu kota sewaktu cuti sebegini, ak suka memerhatikan tingkah-laku manusia. Tiba waktu lunch bersama rakan2 se-ofis, mata-ku leka memandang gelagat puluhan manusia. Mereka berjaya membuat otot-otot di kepalahotakku bergetaran penuh tanda-tanya. Dan byk juga cerita x enak dikongsi bersama.

Hurm...biasalah manusia...pelbagai ragam dan seribu-satu cerita. Ak sendiri punya sejuta rahsia. Kadang-kala terasa muak bila sejuta rahsia disimpan di dada. Adakala terasa nk terjeluak pun ada. Serious xtipu, huhu. Meronta-ronta minta dilepaskan, tp pada siapa?

Ak cuba menulis, sedangkan ak memang buta dalam penulisan. Ak mmg xpernah begini, sbbnya, ak xsuka pada ejekan manusia. Dan ak juga takut segala rahsia hati-ku dapat org baca. Tapi kini ak xperlu lagi mendengar kata-kata mereka. Sedangkan manusia yang paling ak percayai juga menikam diri-ku rupanya. Hurmmm.... Tetapi ak juga sebenarnya kurang pasti apa yang ingin ku-tulis. Pada hakikatnya dari tadi lagi menari2 pointer mouse ini di monitor mr.lappy tercinta. Biarkan. Biarkan sahaja. Ak dan rahsia2, simpan sahaja d dalam dada.

Habeh2 tensen pon, ak masih ada airmata. Huhu.
Biar sahaja mulut ini membisu.
Biar dalaman terluka asalkan luaran nampak seperti happy selalu. Tu dh jadi prinsip hidup ak.
Buat apa nk emosi2, nnt diri sendiri rase cam saket hati.


Yeyey...go go fadh! +\(^_^)/+

2 comments:

nxum.hasrulnizam said...

yg paling utama... peduli pada diri sendiri + keluarga... kemudian baru peduli pada sekeliling...

fadh.ahmad said...

baek en.peninjau....huhu

Post a Comment